Aruba, lovely Amerika - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Bernice Frenken - WaarBenJij.nu Aruba, lovely Amerika - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Bernice Frenken - WaarBenJij.nu

Aruba, lovely Amerika

Blijf op de hoogte en volg Bernice

09 Februari 2018 | Aruba, Aruba

Het eerste wat opviel, hier net als op Curacao: geen warme douche. Maar, Always look on the bright side of life: ik zal komende maanden vast vaak genoeg smeken om een chille douche met Stromend Water, dus voor mij was het een perfect mooie (koude) stromende straal. Het lijkt hier ook net zo crimineel als op Curacao, grote dikke beveiligde poort voor het mini-appartement dingetje in een afgelegen donkere skere straat hihi. Prima verder, maar het zwembadwater hier ga ik niet aanraken. Oranjestad is voor mij veel beter dan Willemstad én mooie haven (én super lekker eten overal!). Het is allemaal véél Amerikaanser, maar wel net zo klein. (As you all know: I still Love Amerika (and New York my lovely old hometown)).

Ook op dit zanderige eiland: zonder auto kom je nergens. Alle highlights van Aruba zoals het hoort bezocht: Natural Bridge, Bushiribana Ruins, Casibari Rock formation, Alto Vista, Califonia Lighthouse, Lourdes grotten, en stadjes zoals San Nicolas, Saveneta. Langs alle stranden gegaan en inhammetjes en baaitjes en mooie plekken met daarbij voornamelijk proberen niet te veel off-road te gaan omdat de auto dat niet al te leuk leek te vinden. Toevallig is het hier nu de carnaval periode, en het grootste event wat hier is konden we heen! The Lightning Parade…. Maar voor iemand uit Maastricht viel het een beetje tegen, ze dansten niet veel en behalve de parade-deelnemers was niemand verkleed. Ik was vooral jaloers op de pakjes die alleen uit een bikini met glittertjes bestonden. Kom ik volgende week aan met mijn glittertjes: over vijf dikke truien heen; zo sexy, ahum.

Ook hier is stilzitten natuurlijk niet een van mijn specialiteiten, ook wel lekker veel langs het strand en in de zon gelegen en veel uit eten en nog meer ijsjes ed, maar ook een dansles genomen bij Aruba Dance Studio’s! En de 600 treden van de Hooiberg vroeg in de ochtend opgelopen, om uit te komen bij een paar unieke heel mooie elektriciteit-masten op de top. Jammer genoeg de tel kwijtgeraakt van de treden… Later in de week nog een keertje omhoog gelopen maar dan lekker in de zon. Jammer genoeg liepen er meer mensen te kletsen waardoor ik alweer niet kon tellen hehe.

Arikok National park (beslaat 18% van het hele eiland) ook een aanrader! Meer te beleven en te zien dan Christoffel park op Curacao. Echter zijn de meeste wegen niet begaanbaar zonder 4x4. Dus als je geen fortuin wil betalen voor een personal driver of tour en geen 4x4 hebt maar wel de mooie dingen wil zien: waarom zou je de 4x4 wegen niet gewoon kunnen lopen? De ietsjes brede en iets te grote typische Arubaanse/Amerikaanse mooi bruine mevrouw van het Visitor Centre zei inderdaad dat dat wel kon, maar toen ik vroeg ‘of dat goed te doen was’ keek ze met grote ogen en zei lachend: “I wouldn’t know, I will Never walk anywhere…”. Of het veel gedaan wordt weet ik dan ook niet, op een gegeven moment blijkbaar een verkeerde route gelopen waardoor een guard aanbood om vervoer te regelen terug het park uit (want dat zou nog wel ver zijn (half uurtje)). Later bedacht ik me dat dat een gratis 4x4 tochtje geweest zou zijn, maar op dat moment dacht ik “ja maar het is pas 12 uur en het was juist de bedoeling om te wandelen, ik wil nog helemaal niet het park uit?”; stilzitten kon de dag erna in het vliegtuig nog lang genoeg. Veel langer dan de heenweg met een tussenstop op Bonaire! En zonde van het tijdsverlies ivm tijdzones. Maar ik heb weer wat nieuwe stempels in mijn paspoort; nu even terug naar de sneeuw voor Carnaval en dan verder naar het oosten reizen... to be continued

  • 16 Februari 2018 - 19:21

    Lenie:

    Mooi Bernice, het lijkt me super om je te volgen op je bijzondere reis!!! Heel veel succes en goede reis!!!

  • 17 Februari 2018 - 19:23

    Marina:

    Ik ga je ook volgen

  • 17 Februari 2018 - 19:26

    Marina:

    Een hele goede ŕeis,veel plezier.

  • 18 Februari 2018 - 13:07

    Vivian:

    Mooi zo! Een blog.... fijn! Ik ga geregeld kijken of je wat nieuws hebt gepost. Have fun!

  • 23 Februari 2018 - 04:45

    Thea:

    Knap dat je dit allemaal durft en prachtig geschreven verslag !
    Fijne reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernice

After finishing my very last obligatory rotation in my Medical study: three months of living at the trauma/vascular-surgery department I am happy to pronounce that before I'll graduate and be a doctor for the rest of my life, I'm going to take advantage of being a student (#discount+1) a little while longer by voluntarily doing an additional internship in Indonesia next year! Ofcourse, combined with some travelling around the world ♥ Folllow me personally via WhatsApp, and additionally, read my blog if you'd like to ;)

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 17185

Voorgaande reizen:

28 Januari 2018 - 28 Oktober 2018

Bernice around the world

Landen bezocht: