Goodbye Nijmegen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Bernice Frenken - WaarBenJij.nu Goodbye Nijmegen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Bernice Frenken - WaarBenJij.nu

Goodbye Nijmegen

Door: Bernice

Blijf op de hoogte en volg Bernice

28 Januari 2018 | Nederland, Nijmegen

Er zijn veel mensen die mij gevraagd/gesmeekt hebben een blog bij te houden. Toen ik in New York woonde heb ik dit deels gedaan, waarna bleek dat ook érg veel mensen het volgde. Dit verbaasde mij achteraf, omdat ik het zelf niet geweldig leuk vind om te doen. Deze keer zal ik voor jullie weer een poging wagen, maar: typ-, spellings- en zinsopbouw-fouten voorbehouden!

Nadat mijn onderhuurster eerst had afgezegd moest ik hals over kop mijn perfecte studio aan de Via Gladiola in Nijmegen opnieuw online zetten. Na veel reacties of er ook een hond, kat of kind mee in konden wonen heb ik met veel geluk op het laatste moment toch nog iemand gevonden. Het plan is immers nog steeds om terug te keren naar Nederland, ooit, en dan lijkt me een woonplek toch wel handig. Na tig keer op en neer gereden te zijn naar Maastricht, aangezien ik alleen al zo’n 5 dozen met bak/kook spullen blijk te hebben, al mijn 100 schoenen, bergen kleding en kasten vol boeken nog niet mee geteld, was mijn kamer eindelijk ‘half’ leeg. Na een bezoekje aan de Ambassade in Den Haag, het halen van de nodige vaccinaties, bezoekjes aan alles wat nodig was, het regelen van 100 en 1 dingen, en uit eten/lunchen/theetjes met alles en iedereen moest ik natuurlijk mijn backpack vullen. Wat neem je mee voor zoveel maanden, werken, sporten, reizen, chillen, bergbeklimmen, zomer, winter, regenseizoen, 40 graden én sneeuw. Juist ja, geen idee. Mijn mooie packing cubes leken klein en praktisch, echter mijn backpack was diect behoorlijk vol. Toch maar die hele mooie bergschoenen aantrekken dan… (oke, ze zijn voor bergschoenen écht redelijk acceptabel, maar heb toch liever mijn nikes aan hihi.) Het is vooral grappig om de reacties van mensen te zien als je inkopen gaat doen voor een wereldreis. Een paar kleine voorbeelden:
@Opticien: “Ik wil graag minimaal een jaarvoorraad aan lenzen, vloeistof en doosjes.”
@Podotherapeut: “Over 3 maanden een extra controle voor steunzolen? Dat gaat helaas niet mevrouw, wel over een jaar!”
@Autogarage: “We kunnen je dashboardsysteem voor je updaten, halverwege het jaar komt pas een nieuwe.” 200% verbazing dat ik dit (te dure) aanbod afsloeg.
@Drogist: “Nee ik wil graag kleine verpakkingen want de werkzaamheid is slecht in warme omgeving, ik ga namelijk naar het buitenland.” Verkoopster weet het niet, vraagt het na, geeft mij gelijk en vraagt vervolgens of ik dan geen airco in mijn nieuwe huis krijg. “Hmn, ik heb wel wat ventilatiegaatjes in mijn backpack?” (Ze had geen advies, of oplossing overigens.)

Na mijn chirurgie coschap in Doetinchem voor 3 maanden moest ik natuurlijk ook een inhaalslag doen “vriendjes onderhouden”. Wat drinken met Meike en Bram, Mareike helemaal vanuit Berlijn nog even gezien, oud-besturen-diner, new-year-borrel en laatste trainingen met al mijn lieve Lasya vriendinnetjes (!!), lunchen met mijn langste Nijmeegse vriendje Maarten, koffie met Robert uit Enschede, uit eten met Jasper, op bezoek bij Niels in Gouda, Joey en Tim een nachtje op bezoek in Nijmegen, bellen met Ludger in Zwitserland en Svenja in Munchen. De nodige dagen moeten werken, en afscheid genomen van mijn nieuwste/liefste familielid Josephine, en de rest in Haarlem natuurlijk ook niet te vergeten. Zoals aan alles een eind komt zo ook aan mijn heilige sportabonnement: nog even een laatste lesje zumba, ballet, dance workout, paaldansen, pilates, bommen, total workout, XCO en natuurlijk een stretch class van mijn lievelings-docente.

Afscheid van Nijmegen in de Fuik: thanks everybody! Het was een geweldig leuk feestje, ook mijn aller beste vriendinnetje Leonie weer gezien. Na genoeg shotjes, tequilla, wijntjes en omhelzingen sta je dan ineens toch even huilend op de dansvloer. I am gonna miss you all!

Voor iedereen die mij ge-update wil houden in plaats van andersom, ik heb oa een super-deluxe digitaal fancy fotolijst gekregen van heel veel lieve mensen. Iedereen die de Frameo-app download kan mij om een code vragen en mij foto’s sturen! Het werkt nog niet helemaal goed maar dat ligt vast aan mij. Dus mocht je zin hebben om mijn cheap-ass, beschimmelde slaapplekken op te vrolijken met leuke, gekke, dronken, lieve familie of mooiste-move foto’s: download die app en laat het me even weten dan stuur ik je een code.

Na ook mijn mooie plant bij zijn oppas komende tijd te hebben afgezet (hij drinkt alleen water Jasper) en nog even Hard Bass te hebben meegepakt, ben ik dan toch met een laatste overvolle auto richting Maastricht vertrokken om vanuit daar de trein te nemen richting Schiphol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernice

After finishing my very last obligatory rotation in my Medical study: three months of living at the trauma/vascular-surgery department I am happy to pronounce that before I'll graduate and be a doctor for the rest of my life, I'm going to take advantage of being a student (#discount+1) a little while longer by voluntarily doing an additional internship in Indonesia next year! Ofcourse, combined with some travelling around the world ♥ Folllow me personally via WhatsApp, and additionally, read my blog if you'd like to ;)

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 17253

Voorgaande reizen:

28 Januari 2018 - 28 Oktober 2018

Bernice around the world

Landen bezocht: