Fiji! Even op vakantie tijdens mijn vakantie - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Bernice Frenken - WaarBenJij.nu Fiji! Even op vakantie tijdens mijn vakantie - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Bernice Frenken - WaarBenJij.nu

Fiji! Even op vakantie tijdens mijn vakantie

Blijf op de hoogte en volg Bernice

05 Augustus 2018 | Fiji, Nadi

Bulaaaa!! Een weekje op vakantie tijdens mijn reis. En mijn vakantiebestemming was: FIJI! Want toegegeven, steeds weer doortrekken is niet altijd even praktisch, nu had ik even de tijd het komende stukje reis te plannen, tenminste voor zover de wifi meewerkt dan.

Google Fiji en je ziet de mooiste witte stranden met het mooiste blauwe water ooit! Dit is inderdaad Fiji, echter zat ik natuurlijk niet in deze luxe peperdure eenzame resorts met dit uitzicht. Ik verbleef in een gezellig backpacker hostel met een hele hoop andere backpackers. Mijn eerste indruk was even wennen weer, maar ik ben heel blij dat ik hier zat.

First impression:
- Eiland, back to the basics.
- Veel zand, wat je lekker zandstraalt door de hevige wind.
- Wifi connection: “ah you have an Apple? Hmn yeah connecting can take about an hour sometimes.”
- Terwijl ik mijn tanden poets de eerste avond: geen water uit de kraan… hmn. Loop ik weer naar buiten zegt een Fiji-vrouwtje: There is no water hun, we already called service but they might come tomorrow.
- Is there a supermarket somewhere here?: Nope, op zich wel op loop afstand als je een half uur wil lopen, maar totaal onveilige kale lange snelweg. Eigenwijze ik gaat daar toch koekjes kopen natuurlijk.
- Over de wc liep een grote stoet mieren, maar hier was ik in getraind! Na goed gepoetst te hebben wilde ik voor deze keer eens gaan zitten op de wc wat ik normaal nooit doe: Slecht idee, hij bleek los te zitten dus Hoplaaa de grond op haha.
- Na een tijdje op de menukaart te hebben gekeken op de enige plek hier waar eten te verkrijgen is (de bar), eindelijk de moeilijke keuze gemaakt te hebben, bleek natuurlijk de helft van de kaart niet op voorraad te zijn. Ik had het ook kunnen weten. “Vroeger” (paar maanden terug), was ik al zo slim voor te gaan kiezen te vragen wat er te krijgen was omdat ik er al vanuit ging dat het meeste er niet zou zijn.
- En het mooiste van alles, een grote stoere Engelse jongen van eind twintig die naast mij sliep slaakte ineens een gilletje. Er zat een spin. Na eerst met groot genoegen te hebben toegekeken hoe deze jongen met de seconde minder stoer werd heb ik hem maar even gered. Elke keer dat de spin iets bewoon sprong de jongen namelijk ruim een meter naar achter met zijn slipper in zijn hand. Geniaal om te zien maar het was op een gegeven moment een beetje zielig. Ik heb mijn insecten-angst nog niet terug blijkt maar weer. “Hi there, just give me your flipflop”, hij keek me verbaasd aan, maar na eerst een foto gemaakt te hebben was de ‘reuze spin’ binnen 2 seconde plat, gesmashed en dood. Mijn actie zou heel erg gefaald hebben als ik mis had geslagen of tóch geschrokken zou zijn van iets, maar dit was echt Perfect. De jongen achteraf: “Oh. Hmn. Thank you. I have never seen such a spider in my life!!!”. Geweldig, he made my day.

Nou, dat was mijn eerste Fiji avondje. Paradise!
Maar alles werd wel gezellig en ik had echt niet ergens anders willen verblijven. Het was gewoon 1 avondje weer wennen maar ik ben nog niet Zo ontzettend lang weg uit de rimboe dus het ging vanzelf. En mijn herinnering aan Fiji is naast zon zee strand: rum! Fiji staat blijkbaar bekend om de goede Fiji-rum, aangezien hier veel sugarcane groeit. Weer iets geleerd, en geproefd, en gevoeld.

Ik heb onder andere een dagtripje gedaan naar een klein eilandje hier een uurtje varen vanaf. Dit had echt een perfect mooi strand, lekker eten, en ook lekker gesnorkeld. Echt zo veel ander soort vissen hier! En een mooie koraalgrot waar je naartoe kon zwemmen. Ook nog heel het eiland rondgelopen, dat duurde maar liefst 5 hele minuten volgens de ober. Met wat foto’s schieten tussendoor toch wel ruim een kwartier haha.

Het was een mooie vakantie, op vakantie, leuk en gezellig. Maar ik ben en blijf geen eiland-meisje, ik verveel me te snel en er is gewoon uiteindelijk te weinig écht te doen. Dus het was ook wel weer prima om weg te gaan. De meeste mensen die van eilanden houden vind het geweldig dat er weinig te doen is en je niks kan doen, maar ik ontmoette een meisje wat ook wat actiever was en die werd ook knettergek van steeds hetzelfde rondje lopen na 5 dagen. Nope, I’m not made for being lazy, I’m made for the big cities, for hectic environments, for some adventure…. But NOT for what happened next… In deze 7 maanden, heb ik mijn 7 levens ruim verbruikt. Dat is een ding wat zeker is… Zodra ik wat langer in Australië ben volgt er natuurlijk een nieuwe blog, van deze nieuwe wereld, met weer nieuwe, onverwachte, onvoorstelbare verhalen.

  • 17 Augustus 2018 - 03:57

    Angelique :

    Haha, geweldig blog weer! Alleen zielig voor die spin, ik had hem buiten gezet ;)
    Veel plezier in Australië. Ben benieuwd hoe het je daar bevalt.
    Grtjs,
    Angelique x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bernice

After finishing my very last obligatory rotation in my Medical study: three months of living at the trauma/vascular-surgery department I am happy to pronounce that before I'll graduate and be a doctor for the rest of my life, I'm going to take advantage of being a student (#discount+1) a little while longer by voluntarily doing an additional internship in Indonesia next year! Ofcourse, combined with some travelling around the world ♥ Folllow me personally via WhatsApp, and additionally, read my blog if you'd like to ;)

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 1276
Totaal aantal bezoekers 17200

Voorgaande reizen:

28 Januari 2018 - 28 Oktober 2018

Bernice around the world

Landen bezocht: